365 nachten thuis proefslapen - "Niet Goed = Geld Terug"

Uitproberen in uw eigen slaapkamer. Exclusief bij LivingComfort. Meer info

Waarom LivingComfort?

Bij LivingComfort krijgt u altijd de beste prijzen

Het grote prijsverschil voor een kwaliteitsproduct als de matrassen en boxsprings van LivingComfort wordt veroorzaakt doordat u direct bij de producent bestelt. Door een bestelling te plaatsen bij LivingComfort slaat u de dure tussenhandel, die doorgaans verantwoordelijk is voor een opslag van twee tot drie keer de inkoopprijs, dus over. De LivingComfort matrassen zijn daarom veelal maar liefst 60% goedkoper dan vergelijkbare matrassen in de slaapspeciaalzaak.



365 Nachten proefslapen

Om te weten of een matras de slaapkwaliteit van u en uw eventuele partner verbetert, is het belangrijk om het matras eerst uitvoerig te proberen. Even vijf minuten proefliggen in een winkel is niet voldoende. Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat u 10 tot 12 nachten nodig heeft om te kunnen vaststellen of het matras de juiste oplossing voor u is. Door 365 nachten te gaan proefslapen weet u zeker dat u een juiste beslissing neemt voor de lange termijn. Bij LivingComfort kunt u zelf kiezen hoe u wilt betalen, vooraf, achteraf of in termijnen.

Neem voldoende nachten de tijd om uw lichaam aan het matras of de boxspring te laten wennen en omgekeerd. De eerste 14 nachten zijn daarbij bepalend. Maar ook na deze periode kan uw persoonlijke voorkeur of lichamelijke situatie veranderen. U wenst na een maand of 6 net iets zachter of harder te liggen. Of een onverwachte hernia dient zich na 9 maanden aan. Zaken waar u bij de aanschaf van een matras geen rekening mee houdt.

Daarom biedt LivingComfort op al haar matrassen en boxsprings gratis 365 nachten gratis thuis proefslapen aan. Wanneer na enkele maanden blijkt dat uw matras toch niet (meer) bij uw persoonlijke voorkeur of lichamelijke situatie past dan is er geen man overboord. Dan wordt de matraskern, “het binnenste” van het matras, gratis aangepast of omgeruild voor het juiste exemplaar.

over de spelregels van het 365 nachten gratis proefslapen bij LivingComfort.

Spelregels van het proefslapen bij LivingComfort

  1. Het 365 nachten thuis proefslapen stelt de klant in staat gratis kennis te maken met de producten en diensten van LivingComfort. De kosten van leveren, ophalen of omruilen van de geleverde producten zijn voor rekening van LivingComfort. Het proefslapen met 'Niet goed = Geld terug' garantie is geldig vanaf 20-12-2017.
  2. Om er zeker van te zijn dat u altijd uw geld terugkrijgt is de stichting LivingComfort opgericht waar een garantiefonds wordt aangehouden. Uw betaling wordt in dit fonds gestort. De stichting staat volledig los van de onderneming die uw bestelling uitvoert. Mocht er iets mis gaan bij dit bedrijf dan is uw tegoed maar ook de 10 jaar garantie volledig gegarandeerd.
  3. De thuistest wordt automatisch aangevraagd door het ingeven van een bestelling via één van de LivingComfort websites: LivingComfort, Energy+ en MediActive.
  4. De geleverde goederen zijn altijd nieuw en onderhevig aan fabriekscontrole.
  5. Een vooruitbetaling door de klant is niet noodzakelijk. Indien u kiest voor achteraf betalen en binnen een termijn van 14 nachten geen gebruik maakt van uw retourrecht dan gaat u direct een betaalverplichting aan.
  6. De thuistest start één dag nadat de goederen zijn geleverd en eindigt 365 nachten later.
  7. Indien de klant de goederen wenst te behouden, dan hoeft de klant geen actie te ondernemen. De koop is definitief als de klant binnen de 365 nachten proefslaaptermijn niet afziet van de bestelde en eventueel aangepaste goederen. De koop vindt plaats onder de algemene voorwaarden van LivingComfort. Indien de klant de bestelling BTW vrij wenst te ontvangen dan verwelkomen wij hem of haar graag bij het LivingComfort Zorgplan
  8. Binnen de proefslaaptermijn kan de klant kiezen de gehele zending retour te sturen of alleen de goederen die niet bevallen. Voor elk retourgezonden product geldt vanuit het LivingComfort Zorgplan: Niet goed = Geld terug. De terugbetaling vindt plaats binnen 10 werkdagen na retourzending van de producten.
  9. Een bericht tot ophalen of omruilen van de zending of delen daarvan dient via het ophaal- en omruilformulier te worden gemeld. De melding dient binnen de 365 nachten proefslaaptermijn te worden gedaan.
  10. Op het ophaal-en omruilformulier kan de gewenste ophaal- of omruildatum worden aangeven. Indien geen voorkeurdatum wordt gemeld, zal de vervoerder binnen 1 werkdag contact met de klant opnemen voor het maken van een afspraak.
  11. De goederen mogen worden uitgepakt en gebruikt. Van de klant wordt verwacht dat de producten niet worden blootgesteld aan gebruik waarvoor deze niet zijn bestemd. Schade ontstaan aan goederen door (afwijkend) gebruik, en/of onvoldoende zorg zal bij annulering van de opdracht op de klant worden verhaald.
  12. Goederen die de klant retour wenst te sturen moeten in de oorspronkelijke plastic verpakking en redelijkerwijs transportklaar bij de voordeur aan de vervoerder worden aangeboden. Het gebruik van de kartonnen doos van het matras is daarbij niet nodig. Indien de plastic verpakking niet meer voorhanden is, dient de klant zelf voor een deugdelijke verpakking te zorgen. Wanneer de producten naar de mening van de transporteur ondeugdelijk zijn verpakt zal deze de goederen niet in ontvangst nemen. De extra kosten die hieruit voortvloeien en de eventueel ontstane schade aan de producten zullen aan de klant in rekening worden gebracht.

Herroeping

U heeft het recht om binnen een termijn van 365 nachten zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.

 De herroepingstermijn verstrijkt 365 nachten na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

 Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring via de pagina ophalen/omruilen op onze website op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen.
 U kunt ook gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (PDF) te mailen naar ophalingen@livingcomfort.be. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

 Nadat wij de vereiste gegevens van u hebben ontvangen wordt het ophalen of omruilen voor u in werking gezet. Binnen 1 werkdag nemen wij telefonisch contact met u op voor de definitieve ophaal- of omruildatum.

 LET OP! Het terugsturen van kleingoed moet ook aangemeld worden via het ophaalformulier. Deze producten kunt u zelf gratis terugsturen met het retourlabel welke u ontvangt na het invullen van het ophaal/omruilformulier.

Wanneer u gebruik heeft gemaakt van uw recht op herroeping, zullen wij, na inname van de goederen, het betaalde bedrag binnen 10 werkdagen terugstorten op uw rekening.

Aanpassing of omruiling binnen het 365 nachten proefslapen

  • •De omruilgarantie is van toepassing op uitsluitend hetzelfde type matraskern. Hierbij wordt geen matrasmaat uitgesloten. De klant kan alleen gratis omruilen binnen dezelfde maatvoering. Indien de klant bijvoorbeeld een 2-persoons matraskern wenst om te ruilen voor 2 1-persoons matraskernen of voor een kleinere of grotere matraskern dan is dit alleen mogelijk tegen meerkosten.
  • De aanspraak op omruilgarantie dient de koper in te dienen via het daarvoor bestemde ophaal- en omruilformulier. Dit formulier vindt u op de website onder klantenservice.
  • De omruilgarantieperiode bedraagt 365 nachten en gaat in op de dag dat het oorspronkelijke product bij de klant is afgeleverd. Een voorbeeld. Indien een matras op 15 juni is bezorgd dan kan uiterlijk een jaar later dus tot en met 14 juni een beroep op de omruilgarantie worden gedaan.
  • In geval van een omruiling kan de klant uitsluitend een andere dus niet weer eenzelfde matraskern uitzoeken binnen het programma van LivingComfort.
  • De om te ruilen matraskern dient fatsoenlijk, schoon en goed verpakt in plastic te worden aangeleverd. Bij een ondeugdelijke verpakking zal de vervoerder de omruiling niet uitvoeren. Of een verpakking als deugdelijk wordt beoordeeld behoort geheel tot de verantwoordelijkheid van de vervoerder.
  • Er worden per matraskern geen bezorg- of administratiekosten in rekening gebracht. Alle kosten van de aanpassing of omruiling komen voor rekening van LivingComfort.
  • Kiest u voor een goedkopere of duurdere matraskern binnen een vergelijkbaar assortiment dan wordt het op dat moment bestaande doorgaans kleine prijsverschil niet met u verrekend.
  • Een verzoek tot aanpassing of omruiling wordt beoordeeld door onze klantenservice. Zij kan besluiten om voor haar gegronde redenen een aanpassing of omruiling te weigeren. In dat geval heeft de klant het recht om het betreffende product op te laten halen en krijgt zij het door haar betaalde bedrag volledig terug.
  • Het 365 nachten proefslapen met 'Niet goed = Geld terug' garantie is van toepassing op bestellingen die vanaf 20-12-2017 zijn geplaatst bij LivingComfort, Energy+ en MediActive. Op alle bestellingen vóór deze datum is de 12 maanden omruilgarantie van toepassing.

Niet goed = Geld terug!

En bevalt het na het omruilen nog steeds niet? Dan geldt binnen 365 dagen na de eerste proefslaapnacht: 'Niet goed = Geld Terug'. Zo weet u zeker dat u risicoloos goed slaapt.



Veilig achteraf betalen

Direct of achteraf betalen zoals u het wilt

Bij LivingComfort kunt u gemakkelijk en achteraf betalen.




Voor 12 uur besteld, morgen in huis

LivingComfort werkt met professionele logistieke dienstverleners DPD en Dynalogic samen om uw bestelling zo snel mogelijk en naar gelang uw wensen bij u thuis te bezorgen. Bij ons geldt: op werkdagen voor 12 uur besteld, morgen in huis. In ons bestelproces kunt u na het plaatsen van uw bestelling zelf aangeven op welke datum u  uw zending wilt laten bezorgen.

Volg uw bestelling
Met de online traceerfunctie van LivingComfort kunt u snel nagaan waar uw zending zich bevindt en hoe laat deze wordt afgeleverd. Het is dus niet meer nodig om de klantenservice te bellen. Wij kunnen dankzij onze samenwerking met DPD en Dynalogic middels track & trace de actuele status van uw zending tonen, terwijl deze zending naar u onderweg is. U ontvangt van ons na de geplaatste bestelling een link met toegang tot het LivingComfort track&trace systeem.

Wilt u graag dat uw bestelling ook naar de slaapkamer wordt gebracht? Dat kan met LivingComfort Transport.



Gratis bezorgen, omruilen en ophalen

Het bezorgen en ophalen van bestelde artikelen is geheel gratis. Ook in België is deze service van toepassing. Mocht een deel of de gehele bestelling u niet bevallen, dan kunt u de bedoelde artikelen laten terugsturen. Wij verzoeken u hierbij gebruik te maken van het ophaal- en omruilformulier.



17 Showrooms in Nederland en België

Maak eens nader kennis met één van de LivingComfort matrassen, en andere slaapproducten van LivingComfort, door een bezoek te brengen aan één van onze 17 showrooms in Nederland en België. Alhier beantwoorden onze adviseurs graag al uw vragen en geven ze een uitgebreid advies over onze producten.




10 jaar volledige garantie

De LivingComfort matrassen worden individueel en deels handmatig gefabriceerd. Hierdoor kunnen wij een hoogwaardige kwaliteit garanderen. Door deze werkwijze kunnen minimale verschillen ontstaan.

Voor al onze producten geldt een volledige garantie van 10 jaar (m.u.v. de  EeZeeSleep boxspring (2 jaar garantie)). Zo heeft u extra zekerheid en kunt u met een gerust hart gaan slapen op uw LivingComfort producten.

Wilt u aanspraak maken op de garantie kan dat middels het garantieformulier. Lees de


  • De garantieperiode vangt aan op het moment van aflevering. De aankoopnota dient als garantiebewijs.
  • Gedurende de garantieperiode vindt er geen afschrijving plaats op basis van gebruik.
  • Voor al onze producten geldt een volledige garantie van 10 jaar. De garantie van 10 jaar is van toepassing op alle onderdelen van alle geleverde producten.
  • De garantie is van toepassing op alle fabricage- en materiaalfouten.
  • De garantie op de matraskern geldt voor natuurlijke gebreken of veranderingen die een zichtbare kuilvorming (groter dan 2 cm) veroorzaken. Normale veranderingen in hardheid of eigenschappen die de drukverlagende eigenschappen niet aantasten, vallen niet onder de garantie. De zijbalken zijn 23 centimeter in hoogte bij aflevering. Door gebruik zullen deze balken tot 22 centimeter in hoogte afnemen, zijnde de in de productspecificatie opgenomen officiele hoogte van de matraskern. De balken zijn van een specifieke schuimsamenstelling gemaakt waardoor mede het unieke ligcomfort en het niet-scheuren van de traagschuim toplaag kunnen worden gegarandeerd. Aanspraak op garantie kan worden gedaan bij een afname in hoogte van de zijbalken met meer dan 2 centimeter gerekend vanaf de officiele hoogte van de matraskern.
  • De garantie houdt in dat een artikel dat, materiaal- en/ of constructiefouten vertoont, naar keuze van LivingComfort gratis wordt gerepareerd of vervangen. Een aldus vervangen artikel wordt weer eigendom van LivingComfort.
  • De klant moet uiterlijk binnen 8 weken na het constateren van een gebrek aan het artikel, beroep doen op de garantie, bij gebreke waarvan de garantie vervalt.
  • Buiten de garantie vallen gebreken aan artikelen, die zijn ontstaan als gevolg van normale slijtage of door enige van buitenaf komende oorzaak. Bij gebruik dat in redelijkheid niet als ‘normaal gebruik' kan gelden, kan ook geen beroep op de garantie worden gedaan. Op het doek van de matrashoes en de ClimaBest Protector kunnen vezelpropjes ontstaan. Deze propjes hebben geen negatieve invloed op de werking van het doek, het ligcomfort en de levensduur. Het ontstaan van de propjes betreft een normale slijtage. De propjes kunnen eenvoudig worden verwijderd met een pluizentondeuze.
  • Geen recht op garantie bestaat, indien het artikel verkeerd of onzorgvuldig is gebruikt. Of zonder toestemming van LivingComfort enig (herstel)werkzaamheden of wijzigingen aan het artikel zijn verricht c.q. aangebracht, tenzij deze werkzaamheden of wijzigingen inherent zijn aan het in gebruik nemen van het artikel.
  • Op producten die niet rechtstreeks bij LivingComfort zijn gekocht kunnen wij geen garantie bieden, met name omdat wij bij deze producten niet kunnen nagaan of deze conform onze voorschriften zijn opgeslagen en vervoerd en of u juist en volledig bent geïnformeerd over de eigenschappen en het gebruik van het product.
  • Schade door oneigenlijk gebruik, het inklinken van de afdeklagen met minder dan twee centimeter en afname van de oorspronkelijke stramheid van het interieur tot 20% vallen niet onder de garantie.
  • Indien LivingComfort onder de garantie materiaal- en/of constructiefouten heeft laten repareren of het desbetreffende artikel heeft vervangen, is zij terzake van haar verplichtingen jegens de klant volledig gekweten. De klant kan op grond van de gebleken materiaal- en/of constructiefouten geen ontbinding van de overeenkomst vorderen, tenzij in redelijkheid van de klant niet kan worden verwacht dat de overeenkomst in stand blijft. Bij ontbinding heeft de klant geen recht op schadevergoeding.
  • Direct nadat u uw ophaal- of omruilopdracht aan ons heeft verzonden, ontvangt u op het door u opgegeven e-mail adres onze schriftelijke bevestiging. Mocht deze bevestiging u niet onmiddellijk bereiken maak hiervan dan ter stond melding.
  • Indien producten worden gerepareerd of vervangen tijdens de garantieperiode, wordt de oorspronkelijke garantieperiode niet verlengd.
  • Een garantieclaim wordt onmiddellijk door ons in behandeling genomen nadat wij van u de complete en onderbouwde melding hebben ontvangen. Van uw melding ontvangt u direct per E-mail een bevestiging. Mocht deze bevestiging u niet bereiken neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Voor een nadere onderbouwing van uw garantieclaim kunnen wij u uitnodigen beeldmateriaal aan ons op te sturen. Voor het melden van een garantie klikt u op "klantenservice" op de menubalk en daarna op "garantie melden".


LivingComfort Zorgplan - Nu en in de toekomst

Bestel een van de LivingComfort producten (m.u.v. de PerfectCare Boxspring) en u koopt in plaats daarvan een LivingComfort cadeaubon van dezelfde waarde. De door u bestelde goederen leveren wij dan gratis.

De cadeaubon is niet persoonsgebonden en kent geen vervaldatum. De bon gebruikt u voor de aanschaf van een PerfectCare boxspring. Dat kan nu zijn of over 10 of 20 jaar. De boxspring kan voor uzelf zijn maar ook voor een familielid of bekende. Hierin bent u vrij. Immers het betreft een cadeaubon die u aan iedereen kunt schenken.

Matras Keuzehulp

  • Altijd het juiste matras
  • Bespaar geld
  • Bespaar tijd
Laten we beginnen